Scouter

Tisdagar kl. 18.30 – 19.45

Scouterna gör unga redo för livet!

Att vara scout är att uppleva äventyr tillsammans med andra i Sverige och världen. Scouting är en unik metod för personlig och social utveckling där vi ”lär genom att göra” i den lilla gruppen, patrullen.

Scouterna i Kanalkyrkan är för alla barn mellan 8-18 år, med träffar en gång per vecka.  I Kanalkyrkan finns 4 olika patruller, som ibland även har gemensamma aktiviteter som passar alla åldrar. Att åka på hajk eller läger och att lära sig om naturen i naturen är några av våra aktiviteter som får barn och unga att växa genom utmaningar!

Spårare – för dig som är 8-9 år

Upptäckare – för dig som är 10-12 år

Äventyrare – för dig som är 13 år och äldre

Verksamheten utgår från värderingar som värnar om barnets rättigheter och våra ledare tar regelbundet del av utbildningar för att skapa trygga möten för barn och unga.

Kontakt:  Hans Andreasson

Pastor och föreståndare